Družinska pravila in samodisciplina

Definitivno potrebujem nek pripomoček. Nasvet izkušene družinske poglavarke tudi ne bo škodil. Se katera javi?

A v čem je problem? V samodisciplini. Moji. Malo mi popušča. Hočem preveč stvari naenkrat, potem pa na nekatere pozabim.Vedno sem bila mnenja, da so nevzgojeni otroci še najmanj sami krivi. Otrok mora preizkusiti, kje so meje, kaj se sme in kaj ne. To mu je način učenja in tudi preživetja. Na starših pa je, da meje narišemo. Da vzpostavimo pravila, ki se jih je potrebno držati. Da nismo kot naša država, ki ima kar nekaj dobrih zakonov, a jih ne izvaja. V izvajanju pravil in posledic je keč (22). Torej sem za obnašanje otroka (in moža) kriva izključno jaz. Kakor si ga navadiš, tako ga imaš😀 .

Recimo

  • Mala Miš mora spat ob določeni uri. Če to uro zamudi, se ji naslednji dan čas spanja prestavi za zamujeno število minut naprej. Jaz pozabljam, koliko minut je zamudila!
  • Pranje. Perila ne pobiram po hiši. Nikoli. Kar je v košu bo oprano, ostalo ne. Operem le perilo. Knedle (beri zmotane in napol obrnjene zokne in druga oblačila) lahko postrežem na krožniku😉 namesto kosila. Zadnje čase vedno bolj pogosto moja bandita priganjam, da prineseta oblačila v pranje, pa nočem, da sta tako navajena!
  • Pranje drugič. Jaz nisem obračalka. Oblačila morajo biti obrnjena na prav, sicer so zložena z narobe strani. Zadnje čase sem obračalka. Nočem.
  • Mala Miš mora jesti svojim letom primerno. Mlackanje, govorjenje s polnimi usti, namakanje las v hrano, ležanje na mizi in podobno so prepovedani. Posledica? Če imaš čas za vse to, nisi lačna in moraš od mize. To nekaj časa ni držalo, a se poboljšujem🙂 . Kar nekaj časa pred tem pa smo na to pravilo že pozabili, saj ni bilo potrebe, da bi ga omenjali😀 . Najlepše pri vsem je, da je Mala Miš na obisku več kot dokazala, kako lepo se zna obnašati pri mizi (in tudi drugače), le doma ji to očitno ni potrebno…
  • Pomivanje zlaganje posode v pomivalni stroj bi morala opraviti Mala Miš (delovne navade in to). Ob dnevih kot je danes, ko sem jo poslala od mize in sem od tega cela turobna (le zakaj, če ona ni?), ne vztrajam pri tem. Kar pozabim.
  • Ni še konec, pa vsega res ne bom naštevala. Samo za ilustracijo😀 .

Rešitev? Razmišljam o seznamu opravil, ki bo visel vsem na očeh, pa da vidimo koliko kljukic bo na njem. Bi s tem še povezala kako nagrado, če bi Mala Miš le imela kako tako željico. Druga varianta je gledanje TV ali pa opustitev drugega, manj nujnega opravila, ki ga za nagrado opravim jaz. Upam pa, da bom imela potem toliko samodiscipline, da bom redno menjala seznam, ko bodo na starem pokljukani vsi dnevi.

One Response to “Družinska pravila in samodisciplina”

  1. Penzijonist. Says:

    Najtežje je ubogati samega sebe. Za moraš paziti, kaj si zamisliš! 🙂


Leave a Reply

