Popoln uspeh

Naneslo je, da sem drugič v življenju samostojno pekla krofe. Do sedaj je mojo familijo z velikim veseljem s temi pustnimi dobrotami razvajala moja Taščica. Neko leto sem imela že vse pripravljeno, celo malo stekleničko ruma sem kupila, kvas je že čakal in moka se je grela, ko je zazvonil telefon. Čez par minut smo se že odpravljali od doma 😛 .

Letos je stvar malo drugačna. Smo za konec tedna naplanirali en velikanski nič. Malo domačega delovnega lenarjenja. Krofi so nam pa vseeno dišali. Z Malo Mišjo sva že včeraj napletli načrt, o katerem se Mojmu ni niti sanjalo. Saj sva ga pošiljali v trgovino po marmelado, pa moški kot moški ni razumel namiga 🙂 . Le tam enkrat po kosilu je začudeno vprašal: “A krofe bomo imeli?”

Sedaj lahko rečem, da smo imeli krofe. Preteklik 😀 .

Recept sem tistega rumovskega leta snela iz interneta, original pa menda datira nekje 20 – 25 let nazaj. Seveda sem ga malo poenostavila in dopolnila po zgledu moje taščice. Za 24 krofov gre tako:

  • 6 rumenjakov
  • 1-3 žlice sladkorja
  • 1 vanilin sladkor
  • sok ½ limone ali malo limonine lupinice (bio, seveda)
  • 8 dag kvasa
  • 1/2 l mleka
  • 1 dl olja
  • 1/2 dl ruma
  • 1 kavna žlička soli
  • 1 kg moke

Rumenjake in sladkor penasto umešamo, nato dodamo vse tekočine vključno s kvasom. Kvas lahko sicer prej malo vzhajamo, a ni nobene potrebe po tem. Jaz ga nisem. Vse še enkrat na kratko zmiksamo. Dodamo soljeno moko in kar s kuhalnico ugnetemo mehko testo. Naj vzhaja 2-krat ali 3-krat. Nato z rokami ugnetemo za dlan velike kroglice in jih sploščene polagamo na pomokan prt. Jaz jih sploščim kar na prtu, mi lepše ratajo.

Vzhajane krofe cvremo z okroglo stranjo navzdol v olju pri 160 stopinjah, 3 minute pokrite, 3 minute po obračanju odkrite. Med peko je pravi užitek opazovati, kako se še napnejo 🙂 .

Mala Miš se je najbolj izkazala pri pripravi sestavin. Tehtanje in merjenje decilitrov ji je poseben užitek. Nato se je odpravila na zaslužen počitek 🙂 . Počivali so kaj hitro tudi krofi:

zdebelili so se

zdebelili so se

Tako debeljenje je zame pomenilo ponovni premik v kuhinjo. Morala sem preveriti, če tudi jaz znam ravnati z našo novo fritezo 😉 . Popekla se nisem, olje ni črno, krapi so se pekli takole:

nova friteza dela čudeže

nova friteza dela čudeže

Ko sem jih pobrala iz tople kopeli, jih je že čakal s servetko obložen krožnik, na katerem so se nežno obrisali in počasi ohladili. Napolnila sem jim trebuščke. Za to sem uporabila domačo jagodno marmelado moje Taščice. Je opasna, ta moja Taščica, a ne?

Nato so se šli pa važit na pladenj. Tako lepe prve runde krofov nisem spekla v sodelovanju z mojo mamo, niti z mojo taščico in je verjetno nikoli več ne bom 😉 . Takole so se bleščali:

prvi štirje kerlci

prvi štirje kerlci

So se prav narcisoidno ogledovali na pladnju 😀 . A ne za dolgo, čeprav še zdaj ne vem, kako mi jih je uspelo obvarovati pred Mojim toliko časa, da so se ohladili. Pri mami plane na njih kot hijena na tuj plen 😉 . Ko sem krofe postavila na mizo, pa so izginili kot voda v Sahari 😛 .

Strokovna ocena je bila: malo premalo slani, majčkeno manj mastni bi lahko bili, končno merilo pa je vendarle količina preostalih krofov.

Naj razjasnim: Ostalo jih je toliko, da jih vsi ne moremo jesti za zajtrk, spekla pa sem jih 13. Ha, spet naša družinska srečna številka!

6 komentarjev to “Popoln uspeh”

  1. miki miska Says:

    izgledajo zelo dobro 😉 .

  2. Moj od emetedindon Says:

    Saj so tudi bili dobri! Ampak tega, da nisem ugotovil, kdaj so krapi topli, si pa ne oprostim. Ponavadi jih skrivajo pred mano, pa marmelade ne dajo noter (ker brez marmelade pa jih ne jem), ampak tokrat, sploh ne vem, kaj mi je.

    Boš morala spet v kratkem ponoviti. 🙂

  3. easyriderka Says:

    Uaaaaaaa, zgledajo fenomenalno!!! Bravo!

  4. kameleonka Says:

    “cvrla” 🙂


Oddajte komentar

