Čudesa moderne tehnike

Zgodba se začne z daljinskim upravljalcem. Po domače mu večinoma rečemo kar pilot ali daljinec. Mojim staršem nekako ni bilo jasno, kako je možno, da ni treba iti do TV sprejemnika in pritisniti na gumb, da bi zamenjali kanal ali nastavili glasnost. Saj so bili tega veseli, a razumeti je bilo bolj težko.

Nato so se pojavili prvi satelitski kanali. Skomplicirana zadeva. Ampak dobro, če lahko po zraku potujejo radijski valovi, potem lahko slika tudi. Je pa bila antena v te namene sila čudna. Meni tudi.

Počasi sta si moja starša omislila tudi mobilne telefone. Moški so bolj za tehniko, a ti drobni gumbi so delavski roki povzročili nemalo težav. Kako naj širok močan prst pritisne natančno in zgolj eno majceno tipko? Z veeeeliiiikooo prakse gre. In kaj vse zmore telefon? Zakaj bi rabil sploh še kaj drugega kot klicanje? Je ja telefon!

No, moj ata je tako vztrajal na tistem rumenem telefonu iz enega prvih upokojenških paketov vse do zdaj že pretekle zime (upam). Potem je opravil velik preskok. Nabavil si je računalnik in internet. V tem je radovednež spoznal veliko uporabno vrednost 🙂 . Nabavil je dober fotoaparat in postal vele bloger, kar ga je vleklo dalje. Ko je “rumenko” že milo prosil za upokojitev, si je ata zamislil, da bi imel telefon s solidnim fotoaparatom in dostopom do interneta.

Hitro po modernizaciji je prosil za pomoč. Pa ne telefonsko. Revež ni znal telefonirati. Niti ni znal odkleniti tipkovnice na telefonu. In najprej tudi jaz ne 😀 . Sedaj se temu smejim, tedaj sem pa debelo gledala, kako je možno, da upoštevam navodila, da jih uspem dešifrirati, telefon pa nič. V obupu sem švrknila po monitorju mobitela in ugotovila, da ima ta telefon zaslon na dotik. Sem se prav po moško obnašala, ko nisem brala navodil 🙂 . Ata si je nabavil čudo tehnike 🙂 . In še sedaj se vsak dan nauči kaj novega. Danes, recimo, se je naučil tipkati zapiske in SMS sporočila. Kmalu po tem, ko se je pohvalil s svojim lastnim posnetkom glasu 🙂 .

Netehnični del staršev je imel s tem še večje težave. Tisti stari telefon, ki je v teh dneh doživel zaslužen pokoj, je še komaj dihal. Bolj ali manj je vedno potreboval umetno dihanje. Po dolgih mukah je mama uspela domov prinesti nov telefon in prenesti svojo staro številko k novemu ponudniku. Seveda ni meni niti črhnila o tem vse do danes, ko sem prišla na obisk. Sem se potožila, da je sploh ni več možno dobiti na telefon. In se ona potoži nazaj, da ima nov telefon in ne more klicati in nič.

Prav, bo pa hčerkica pogledala. Ha, ni mreže. Pa pred tremi dnevi jo je ata še lahko klical! Potem pa tema 😦 . Kaj naj zdaj z novim telefonom? Po dolgih mukah in ekstra razvlečenih in zmedenih razlagah (namesto da bi odgovarjala kratko in jedrnato z da ali ne) in praktičnim prikazom potrebne opreme za telefoniranje sem ugotovila, da mama uporablja SIM kartico starega ponudnika v telefonu novega ponudnika. Normalno, da so vsi zahtevki za omrežje zavrnjeni 😀 . No, potem smo uspeli tudi prekopirati telefonski imenik iz starega na novi telefon in odrešiti mojo mamo hudih muk. Jutri ima trening vnašanja nekih telefonskih številk, ki so sedaj zapisane na listkih in jim grozi, da bodo kje založeni. Potem morava še trenirati SMS-e, da bom kdaj kakšnega dobila. In s fotoaparatom se mora malo začeti igrati. Potem bom morda čez leto ali dve brala tudi mamin blog 😀 .

P.S. Moja Mala Miš mene že danes prekaša v tehniki na marsikaterem področju. Kaj šele bo. Nekoč, verjetno ne tako zelo daleč nekoč, bom zarjavel fosil, ob katerega nerazumevanju osnovnih življenjskih pripomočkov se bo lepo vljudno kontrolirala, da mi stvari ne izpuli iz rok, in mi potrpežljivo razlagala, da saj ni važno, naj samo uporabljam po njenih navodilih in bo vse vredu.

2 Responses to “Čudesa moderne tehnike”

  1. Štefan Says:

    Ja, res čudno se ta svet vrti. Pričela si z novo matematiko, ko revež jaz še stare nisem znal. Sem lahko ponudil ti samo iz srca vzpodbudo, sedaj vesel sprejemam pomoči obilo. 🙂
    Je že tako, drug drugemu pomoč in še lepše bo v tej naši lepi deželici.

  2. mikimiska Says:

    Tvoja dva sta še dobra…:) Moja mama je pa tukaj ZELO boga… Pri njej se že pri Tvju ustavi 😦 .


Leave a Reply

