Polnozrnati bučni kruhki

Danes so bili za zajtrk. Upam, da bo strokovno oceno podaj še poskusni zajček, po osnovni profesiji pek. V vsej jutranji gneči in naglici, ga nisem uspela niti povprašati.

Sledila sem temu receptu:

  • 220 g tekočega bučnega pireja
  • 180 g bele pšenične moke
  • 180 g polnozrnate pšenične moke
  • 25 g kvasa
  • 1,5 žličke soli
  • žlica surovega masla
  • malo mleka za premaz

Sol bi bilo po receptu dati na kvas, da ga raztopi, a me je pek učil, da sol kvas ubije in je ta akcija odpadla. V bučni pire sem najprej zvrnila polnozrnato moko in premešala. Dodala sem še belo moko, sol in zdrobljen kvas ter zmehčano maslo (stopila sem ga v mikrovalovki) in zgnetla testo. Po 15 minutah je bilo lepo rejeno.

po prvem vzhajanju mi je bilo všeč

po prvem vzhajanju mi je bilo všeč

Iz majhne kepice je nastala mehka napihnjenka. Drugo gnetenje je prevzela Mala Miš in mimogrede ustvarila še veverico:

Mala Miš ima domišljija

Mala Miš ima domišljija

Potem sva le zvaljali eno kačo, jo delili in rezali tako dolgo, da sva ustvarili 10 majhnih hlebčkov. Te sva dali počivat na pekač za 25 minut. Sledilo je lepotičenje z mlekom in pečenje na 180 stopinjah približno pol ure. Iz pečice so prilezli ljubki hrustljavi kruhki. Najboljši so bili zvečer, še topli.

zlati kruhki

zlati kruhki

Od najine dvojne porcije (20 hlebčkov) jih je še nekaj ostalo, a ne bodo več dolgo.

Tekoči bučkin pire narediš tako, da očiščeno bučko (ne cukin ali katero od poletnih buč – vzemi velikanko, muškatno ali podobno bučo čvrstega mesa) skuhaš v pari in zmelješ. Jaz sem to storila že pozimi, ko sem upokojila sladkasto, še ne popolnoma zrelo velikanko. Pire sem zamrznila za zalogo.

Naslednjič bom po vsej verjetnosti poskusila narediti kruhke z malo več bučinega pireja, morda bom to domačo, malo bolj grobo polnozrnato moko malo dlje namakala, večkrat premesila testo, da vidim razliko v kakovosti kruha. Bom poročala o rezultatih.

tekoč bučkin pire

tekoč bučkin pire

na toplem so še zrastli

na toplem so še zrastli

4 Responses to “Polnozrnati bučni kruhki”

  1. kameleonka Says:

    Izgleda zanimivo. V čem je fora bučke: da kakšen poseben okus ali je zaradi nje kruh bolj “žomften”?!

  2. Štefan Says:

    Kruhki so bili še drugi dan dovolj ŽOMFTNI (okusni). Pri nas rečemo da so imeli vredu ŽMAH! 🙂

  3. easyriderka Says:

    Mmmmm same dobre stvari so se nabrale tukaj odkar sem bila zadnjič na branju 😀


Leave a Reply

