Nostalgija s penečega potepanja

Iz poletja imam še dosti dolgov. Le malo veste o mojem dopustu. Poleg tega, da šotorim, se tudi rada potepam po okolici, bližnji in daljni.

Pred dnevi me je s tem prispevkom na moje dolgove nevede opomnil Koroški Bajtlar. On je slikal Skradin s točke, od koder ga jaz nisem. Jaz sem se v Skradin pripeljala z avtom po lokalni cesti in se z ladjico odpeljala po reki Krki navzgor. Res je, tam zadaj se skrivajo slapovi Krke.

Vendar to niso samo slapovi. Naravni proces izločanja apnenca iz vode je ustvaril naravne, razvejane pregrade. Pred njimi so jezera, za njmi slapovi. Največji in najlepši na Krki je Skradinski Buk.

Skradinski buk

Skradinski buk

Tako vsaj pravijo. Sama si želim v Nacionalnem parku Krka ogledati še Roški slap. Je manj oblegan, saj je tudi težje dostopen. Z Mojim sva ga želela pogledati že lani, a je bila najkrajša dovozna pot zaprta. Pravzaprav je bilo to zelo čudno. Na informacijah so nama rekli, da se morava peljati na Drniš, na krajši, lokalni cesti pa ni bilo označeno, da bi bila cesta zaprta. Sva se pripeljala že zelo daleč, ko sva ugotovila, da hostese vedo, kaj govorijo. No, je bil vsaj izlet. Izlet, ki je samo podžgal radovednost.

Pot naju je vodila po ozkih cestah visoko na zelene, strme bregove. Skozi majhne vasice z majhnimi hiškami. Ob hiškah so rastle rožice. Občutek je bil lep, prijazen, kljub neprijazni strmini. Na drugi strani zaprte ceste sva prišla v drug svet. Na ravnino. Kot da hribov in Krkine doline sploh ni.

Letos smo na peneče potepanje šli vsi trije. Vzeli smo si veliko časa za poslušanje šumenja, opazovanje igre vode in svetlobe ter za kopanje. Roški slap tako čaka na naju, da se utaboriva v dolini in jo s kolesi mahneva tja gor, mimo Skradinskega buka in otočka Visovac. Greva gledat, če je lepši od tega:

med slapovi so jezerca

med slapovi so jezerca

razvejana reka

razvejana reka

zelena in peneča se voda

zelena in peneča se voda

3 Responses to “Nostalgija s penečega potepanja”

  1. Štefan Says:

    Z veseljem si bom te naravne lepote ogledal – kadar bodo problemi zaradi določitve meje vsaj nekaj let za nami.

    • Moj od Emete Says:

      Štefan, tam je Dalmacija. V Dalmaciji se nič kaj ne sekirajo zaradi te meje in moram vam reči, da so prav gostoljubni. Nič si ne delajte težav s to mejo, kar pojdite tja.

      Kar pa se meje tiče: se mi zdi, da so ljudje na obeh straneh že ugotovili, da je to samo politična igrica in da politikom pač odgovarja, da še ni rešena.


Oddajte komentar

