Prvo seme se že suši

Letos me je prijela bučomanija nove vrste. Pardon, novih vrst. Najprej sem šla na lov za čajoto. Sem jih uspešno nalovila za celo žlahto nahranit (ker taka pač je) in za seme. Upam, da bo dobro rastla. Nato sem nekega nakupovalnega dne s seboj odnesla Hokaido bučko, nekega drugega nakupovalnega dne pa želodovo bučko.

Hokaidovka je na moji kuhinjski omari pospešeno večala svoje temne lise. Želela si je čim prej v lonec. Danes sem ji željo z veseljem in velikim navdušenjem Male Miši uresničila.

Hokaido buča

Oranžna japonka

Kdor želi poskrbeti za seme, naj bučo zareže le s konico noža in z njo naredi krog okoli, da semenčice ostanejo cele. Izdolbemo jih z žlico. Stara fora. Potem pa potrpljenje – stvar je mazava ko špeh. Male svetlo rjave in čvrste semenke je treba ena po ena izločiti iz mehke kaše. Na tanko jih razporedimo po krožniku ali neki mreži in na toplo (a ne vroče!) z njimi, da se posušijo. Priporočam dnevno mešanje.

Izdolbena Hokaidovka

Izdolbena Hokaidovka

Hokaido semenke

Hokaido semenke

Bučo najlažje olupiš z lupilcem za krompir. Je trdobučna ta zadeva. Za ribanje priporočam multimašino. Nadaljni postopek prepuščam domišljiji. Pri nas je tokrat nastala omakica po tem receptu. V tem primeru se bučka prav kašasto razpusti in ker je po svoji strukturi zelo kompaktna in suha, priporočam malo zalivanja z vodo ali juho. Za 2 osebi sem porabila polovičko, ki je očiščena tehtala okoli 400 g. Je pa ta japonkica odlična tudi samo popražena. Ostane hrustljava in ne spušča vode. Izjema je zmrznjena zaloga.

Če jo poskusite surovo, ima rahel okus po lešnikih, kar Japonci še posebej cenijo (jaz pa tudi). Ta okus se najlepše ohrani ravno takrat, ko je na hitro zmehčana in brez dodanih začimb. Soli je tu hitro preveč.

Žal, slike nimam, v vseh teh letih 🙂 bučkomanije. Vse takoj požrem 😆 .

11 Responses to “Prvo seme se že suši”

  1. lunaspi Says:

    Mmm, bučke. Slastne so tudi na tanko narezane, na kruhu.

  2. lunaspi Says:

    Včasih sveže, včasih popečeno. Oboje je dobro.

  3. Štefan Says:

    Kaj pa na drobno naribene – tako kot korenček? Sem že poizkusil z bučnim oljem, medom in malo limone in kiselkastimi jabolkami, po lastni domišljiji experimentirajte sami, bo najbolje.

  4. tjasulja Says:

    Moj komentar se nanaša na vse tvoje bučkomanijske prispevke. Navdušila si me. Sicer sem zlo počasna v kuhinji, ampak se bom z veseljem vračala na tvoj blog po ideje. Zanč (halo zelenjava) sem se prvič spopadla s hokaido bučo. Res ma poseben okus… naslednjič jo poskusim popraženo.
    čimveč bičkarskih uspehov!(tut drugih! 😉

  5. tjasulja Says:

    bičkarski = bučkarski 😛

    • Emeta Says:

      Hvala za kompliment 😳 . Sem se že spraševala, kako je končala tista buča – mi zaupaš?
      Čimveč bičkarskih 😉 uspehov tudi tebi. In nama obema spretne prste pri rezanju in tipkanju, saj se tudi meni bučka mnogokrat zapiše prav enako kot tebi 😀 .


Oddajte komentar

