Dišeč bučni džem

Moja v jeseni nabavljena ljubica je prekrasno dozorela. Tisto malo zelene se je prebarvalo v lepo bakreno barvo. Z vrha omare me je žicala že celo zimo. Zapeljivo me je gledala, mi dišala in svoje prelepe obline prefinjeno zavijala v tančico.

muškatna zapeljivka s tančico

muškatna zapeljivka s tančico

Potem je le napočil čas, da ji ustrežem. Najprej sem jo nežno umila in obrisala. Zmenili sva se, da bova delili na pol. Na pol gre ona, na pol gre iz nje pripravljena zaloga. Za pol že veste, kako je bilo, za pol izveste danes.

oranžna torta

oranžna torta

Takole sva se narebrali. Z nožkom za lupljenje sem njeno rahlo čvrsto povrhnjico zlahka odstranila iz okroglin. Multimašina nama je pomagala pri pripravi bučnih rezancev. Na srečo moja ljubica ni bila tako obilna kot Bajtlarjeva, sicer bi še njega potrebovali za to opravilo.

Po navdihu Ruth Podgornik Reš in po nekaj testiranjih, kateri okusi se podajo k sladki bučki, sem ustvarila marmeladni zvarek, za katerega potrebuješ:

  • 1 kg bučnih rezancev, po možnosti iz muškatne buče,
  • sok 1 obilne pomaranče,
  • naribana lupinica 1 bio limone
  • sok tiste iste bio limone
  • 100 g sladkorja

Vse skupaj počiš v velik pisker in malo pokuhaš, da se buča zmehča. Ni treba na veliko mešati, sok naredi svoje. Nato vzameš paličnjaka in mu naložiš delo. Naj skup spravi fino gladko maso. Jaz sem pustila še malo kašato, za grickat, da se mi ne bo Moj smejal, zakaj marmelado grizem, tako kot se mi smeji, ko grizem rezance v juhi 🙂 . Paličnjak se menda z zelo vročimi stvarmi ne razume posebej krasno, zato sem jaz kašo ohladila in nato zmleto zopet segrevala. No, tu pa moraš biti s kuhalnico ves čas na preži. Ni počitka. Temperatura na plošči naj raje ne divja preveč, sicer zna stvar svareče oranžne barve oddajati tudi svareče vonjave. Če jih bo preveč, bo tudi okus svareč 😀 .

Dišeč bučni džem

Dišeč bučni džem

Če ti rata, še toplo spakiraj v kozarčke. Če preveč teče, dodaj želin, pa bo. Menda je navodilo na vrečki.

Navodilo za uporabo:

  • skrij pred otroki
  • namaži na kruh
  • poči na vrh sadne kupe
  • posuj s cimetom
  • pojej z žlico namesto evrokrema
  • pojej z žlico namesto sladoleda
  • naredi novo dozo
  • posadi muškatne buče na svoj vrt
4 komentarji to “Dišeč bučni džem”

  1. Sistemka Says:

    Mmmmmm, njami, se mi kar sline cedijo! 🙂
    Predvsem pa zato, ker smo nekaj dni nazaj, zrezali in spekli v pečici eno veliko sivo bučo z rumenim mesom, pa je bila samo še za v smeti. Okus je bil voden in nekako slan. Tudi pire in juha iz tega je bila neokusna. Imaš mogoče kakšno idejo, kaj je bilo narobe?

    • Emeta Says:

      Za dober odgovor bi rabila nekoliko več informacij. V razmislek vprašam:
      Ali je bila morda to poletna buča, ki ni za ozimnico, saj postane plehkega okusa in nekoliko vlaknata, ko dozori?
      Morda je bila temperatura previsoka?
      Morda to ni bila muškatna buča? Te so praviloma slajšega okusa, druge sorte imajo lahko naravno blag, tudi nekoliko voden ali slan okus. Rabijo več začimb kot so na primer kumina, česen, ingver, kari, čili ali zelišča po okusu.
      Upam, da sem pomagala.

      • Sistemka Says:

        Moja mama je lani dobila semena, za bučo, ki se kao peče v pečici in je precej sladka. In potem razočaranje. Mogoče pa res ni bila muškatna. Mogoče je ni dobro skladiščila. Imela jo je v garaži, kjer je precej hladno. Čeprav so hokaido buče precej uspevale in bile zelo okusne, pri istih pogojih skladiščenja. Morala bi pokazati slike. Vseeno hvala za odgovor. Bomo letos ponavljali vajo. Imam še nekaj receptov s tvojega bloga za preiskusit. 🙂

  2. Štefan Says:

    Če je bila buča z zdravim, čvrstim rumenim mesom, je manjkal kiselkast osvežujoč okus. Tega popravim z previdnim dodajanjem domačega kisa, kiselkastimi jabolki ali z sokom limone. Za moj okus je buča pogosto premalo sladka, zato imam rad dodan med, tega dodam tik pred serviranjem.
    Buča je predvsem sladica, kot jed pa kot sladka omaka. Se splača potrudit, ko najdeš svoj okus, potem si ji zapisan. Tako kot čudoviti ženski… 🙂


Oddajte komentar

