Tekma končana

Ko sva z Mojco iz Akvarija pričeli prijateljsko tekmovati v pridelavi buč, sem bolj slabo slikala in objavljala poročila o razširjanju listov, vitic in plodov. Sem sklenila vse prihraniti za veliki finale.

Vzklile so hitro, v 6 dneh.

Mlade bučke

v ponedeljek zjutraj je bilo pod oknom že krepko zeleno

Sadike so na toplem in pri slabi svetlobi (šment, če imaš tako stanovanje) podivjale, zato sem jih zanesla na parcelo, kjer jih je naslednji teden pral dež. V hladnem vremenu in namočene v slabo narejenem koritu so skoraj zgnile. Malo zdrave pameti me je sračalo in mi reklo, da jim direktno v zemlji slabše ne more več biti. Izpostavljene so bile res že vsemu hudemu.

2 tedna so uboge sadike potrebovale, da so se začele krepiti.

muškatna iz Provanse

muškatna iz Provanse

Nato so pričele rasti.

Bočke so dobile posteljico

Bočke so dobile posteljico

In so rastle. Na novo sem jim postlala, da bodo plodovi na suhem, ko bodo enkrat zrastli. Občudovala sem njihove cvetove.

Prelepi bučni cvetovi

Prelepi bučni cvetovi

In se igrala skrivalnice s plodovi.

Mladi plodovi se radi igrajo skrivalnice

Mladi plodovi se radi igrajo skrivalnice

Tako so se hecali z mano do zadnjega dne svojega bivanja v naravi, se pravi do danes, ko sem po travi na široko razpeljane vitice zvlekla na kompostni kup. Ena majhna prav posebna bučka je zmagala. Naslednje leto spet mižim.

Po enem od zadnjih deževij v septembru sem pobrala večino buč. Saj sem mislila da so vse, a sem še trikrat po tistem prinesla kakšen plod domov. A buče te prve bere sem v kadi oprala in jih stehtala. 42 kg. Če prištejem še 2 že zdavnaj podarjeni, 2 odrezani in ponovno skriti v trati in 2, ki sem ju vsako posebej našla še par dni kasneje, sem pridelala okoli 50 kg buč.

42 kg buč

42 kg buč

Vseh seveda nimam kje skladiščiti, pa sem jih veliko razdelila med prijateljice, 2 pa sta pristali v novi dozi lepega bučnega namaza.

Skladišča so polna

Skladišča so polna

Naslednje leto se mi za buče ni potrebno bolj potruditi, še posebej ne zato, ker je zemlja na njihovem placu celo poletje bila pokrita z zastirko, pod katero je sedaj krasna mehka prst. Le sadik ne bom več vzgajala. Semena bom maja vtaknila direktno v zemljo.

6 Responses to “Tekma končana”

  1. Štefan Says:

    Vidve sta tekmovale, zmagal sem pa jaz… 🙂

  2. Sistemka Says:

    No, končno! Pogrešam tvoje zapise na blogu.
    Moja pridobitev – dve muškatni zapeljivki. Kljub temu, da se rade skrivajo, je ena dobila po glavi z ledenemi kroglicami. Ker nam je bilo škoda zavreči sadike, jih je babi imela kar v lončkih okoli hiše in so jo razveseljevale z lepimi cvetovi.
    Obe sta odpadli sami še v zeleni barvi.Poškodovana že skoraj mesec prej. Kaj pa sedaj? ….

    • Emeta Says:

      Žal, zapisov je malo, ker delam delo krtov, tiščim glavo v materino dušico in ob večerih sproščam dušo z delanjem ogrlic.
      A zapeljivke nimaš? Če bo vse po planu, bosta moji dve zapeljivki okoli novega leta ravno pravi za razrez. Lahko prideš takrat po rebrce ali dve in sveža semena. Če pa si neučakana, ti zaupam, da sem jo lani nabavila v leklerku. Najbolj narebrana in najbolj sploščena na sredini je najbolj prave oblike. Samo jaz bi rajši, da si prideš seme k meni iskat, da te končno vidim.

  3. Štefan Says:

    Ej, Meti, tvcoje okraske sem zadnjič mimogrede opazil, zakaj pa jih na blogu ne pokažeš?


Leave a Reply

